Ir al contenido principal


ELS PERIPATÈTICS (1)

~
Merlí és un home al qual han desnonat del seu apartament i no té treball pel moment, aleshores se´n va a viure amb sa mare, una actriu de teatre. I ara també amb el seu fill Bruno, al qual deixen al seu càrrec quan la seua exparella se´n va a Roma amb una nova parella.
Bruno no s´esperava que el seu pare treballara a la seua escola com professor de filosofia quan li anuncià que havia aconseguit treball. La relació amb el seu pare i la seua iaia no és molt bona i ara també haurà d´aprendre a veure al seu pare donant-li classes als seus amics i a ell.
Quan Merlí arriba a l´escola és rebut per Toni, el director, qui le presenta als professors. Merlí es fixa en un professor en específic anomenat Eugeni, a qui Merlí considera un professor mediocre; i en Laia, una mestra amb parella que a Merlí li sembla molt atractiva.
Quan Merlí descobrix al seu fill en el seu grup d´alumns i alumnes li intenta ajudar sense dir-li a cap que són família, però les coses canvien quan Merlí dóna les seues classes de manera creativa, cosa que als alumns els acaba agradant i es descobrix que Merlí i Bruno són família.
Merlí s´adona de que hi ha un xic, Iván, el qual té agorafobia i decidix anar a sa casa per ajudar-lo.
La sèrie tracta temes molt quotidians com l´infidelitat, els problemes entre els adolescents, els desnonaments, la família i les inseguretats de cada un.
~
Al primer capítol es tracta el tema dels peripatètics. El professor explica que eren els seguidors d´Aristòtil, els quals filosofaven sobre la vida i la existència caminant mentre es seguien els uns als altres. L´origen ve d´una escola fundada per Aristòtil, la Peripatos, la qual significa “que deambula al voltant”: peri (al voltant) patein (deambular) i ico (relacionat amb). La raó per la qual reflexionaven caminant era perquè Aristòtil es passejava pel jardí de l´escola mentre llegia, aleshores el seu carácter és imitat pels alumns i alumnes, com en la sèrie.
~
Els peripàtetics és la primera lecció que el nou professor de filosofia, Merlí, dóna als seus alumns i alumnes. Els explica que eren els seguidors d´Aristòtil, els quals, filosofaven caminant i seguint a Aristòtil. Merlí, per donar exemple, portà als seus alumns i alumnes a la cuina per explicar la seua classe. Els fa caminar al voltant i reflexionar a la mateixa vegada, aleshores trau dues de les preguntes més importants del capítol: Per què mirem de forma estranya a algú que està pensant? No és més censurable algú que no pensa mai?
També aconseguix fer que un alumne faça una pregunta: “Merlí, tot el món pot fiosofar?” El professor li contesta amb altra pregunta: “Tu què creus?” A lo que Pol respón: “ Jo crec que tot el món pot filosofar, el que passa és que no tot el món vol fer-lo”.
Merlí decidix cridar a la classe "Els peripatètits del segle XXI" com a aquests alumnes.

També va haver un moment, quan Merlí va anar a la casa de Iván, el company amb agorafobia, on li parla d´Aristòtil i les seues anècdotes sobre ell. Finalment, Merlí aconseguix que Iván li obriga la porta.
~
-         * Quan Merlí descobrix que deixen al seu fill al seu càrrec, intenta aparentar que té casa i treball davant la seua exdona. Crec que era una senyal com per a dir que tot va a anar bé i és el principi d´una nova etapa.

-          * Bruno no vol que els seus amics sàpiguen que va a ballet. Pense que és una senyal de inseguretat, por al “què dirán” i ens representa un poc a tots els adolescents i a tots nostres prejudicis.

-          * Pol es sent malament quan Merlí parla del seu desnonanment. Açó vol dir que Pol està en una situación pareguda.

-         * Gerard diu que a ell li agrada una xica, però mai és correspost. Representa la necessitat dels adolescents de trobar parella i sentir-se volguts els uns pels altres.

-          * Berta diu que Merlí estaba posant-se “raret” quan es posa a pensar en la cuina. Aquesta escena identifica una altra vegada els prejudicis que tenim els adolescents, quan una persona fa algo que no estém acostumats a veure, el jutgem.

-          * Pol està ofés quan descobrix que Eugeni Bosc li insulta. Representa una altra vegada els prejudicis dels adolescents.

-          * Bruno li mana al seu pare que no intente portar-se bé amb els seus alumnes. Els adolescents estém acostumats a que els professors mantinguen una relació cordial amb els alumnes sense poder contar res privat o comprometidor.





Comentarios

Entradas populares de este blog

DARWIN (30) Quan Hilde s´alçà va estar reflexionant sobre la societat en la que Marx estava envoltat i li va paréixer molt injusta. - Sofía i Alberto es trobaven a la cabanya quan van picar la porta. Era Noé, portant un full amb tots els animals que es salvaren i se´l va donar a Sofía. Quan Alberto i Sofía la van desplegar era una explicació feta pel Major. - KARL MARX Karl Marx li va voler dedicar el seu exemple de "El capital" a Darwin, però ell no va accedir. Quan Marx va morir, Engels va dir públicament que el seu amic Marx va descobrir les lleis del desenvolupament històric de la humanitat . NATURALISME Va començar a meitats del segle XIX i va acabar casi al segle actual. El naturalisme no accepta altra realitat que la natura i el món perceptible, l´home és part de la natura, un investigador naturalista es basarà només en fets donats per la pròpia natura. Les paraules que caracteritzaven aquesta època varen ser: natura, ambient, històri
WALTER BENJAMIN (27) Ricard, el pare de Marc, intenta tornar a la família com si res haguera passat i pareix que l´únic que s´adona d´allò és Marc. Després de tindre una baralla amb ell, Ricard decidix anar-se´n, però Marc se´l prohibix perquè vol el millor per al seu germà. Després de la mort de Coralina cap omplir els buits i com director ix Eugeni. Gabriel, Gabi, és el nou professor de castellà, el qual pareix no adaptar-se molt bé a l´actualitat i es fixa molt en Elisenda. Com nova professora d´història tenen a Silvana. Silvana és una professora creativa com Merlí i ja el primer dia arriba amb tot i es gita amb Merlí. Gina s´assabenta de l´engany de Merlí i talla amb ell. Entre Tània i Pol les coses van molt bé, tant que comencen a desenvolupar una relació romàntica entre ells. Pol té tants problemes de diners a sa casa que decidix endinsar-se al món de la droga i parla amb Joan perquè uns amics seus li ajuden a entrar al negoci. Joan té una relació amb Oksana,
DEMÓCRITO (5) A aquest capítol Sofía comença a formar una estratègia per descobrir quí és el filòsof o filòsofa que li lleva les lleçons. Aquell dia descobrix una noteta amb la pregunta: Per què el LEGO és el joguet més genial del món? Sofía per pensar millor es posà a jugar amb els seus LEGOs de fa temps i comença a obtindre resultats com: no es trenca, no s´embruta, pots construir tot tipus de coses,... Al dia següent es troba altre sobre groc amb més lleçons. Sofía després de llegir la lleçó es va preguntar si realment existirien els àtoms del alma. - " La teoria atòmica ". Demòcrit pensava que tot a la natura no podia canviar com tal, creia que totes les coses estaven formades per peçes menudes i inalterables, ell les cridava "àtoms". Els àtoms eren diferents entre sí i poden ser utilitzats en altre cos. Així, la natura està composta per àtoms que es junten i es tornen a separar. La ciència ha determinat que els àtoms poden dividir-se en partícules e