Ir al contenido principal
EL ROMANTICISMO (26)

Hilde un dia més no podia deixar de llegir el llibre de son pare, tant que li va rebutjar ajudar a sa mare.
-
Sofía estava segura de que la tempesta havia tingut relació amb els personatges del bosc i amb el jardí de l´Edèn. La mare de Sofía va convidar a Jorunn i als seus pares un dia abans de la gran festa d´aniversari per fer una festa més personal. Entre Sofia i Jorunn varen escriure les invitacions per a la festa, la qual varen anomenar "festa filosòfica". Alberto apareix després d´estar temps desaparegut i li diu que està esperant el moment en el que el Major no estiguera espiant per contar-li el seu pla. De sobte va aparéixer Aladino amb un llum i d´allí va eixir el Major amb un missatge per a Hilde. Alberto va contar el seu pla, parlar amb Hilde perquè es rebel·lés contra el seu propi pare. Alberto va arribar a la conclusió de que sols eren imatges d´ombres i que el Major i Hilde també podien ser-ho, l´autor seria un déu ocult.
-
EL ROMANTICISME
Va començar a finals del segle XVIII a Alemanya i va acabar a 1850. Aquesta època es considera l´última postura comú de la vida a Europa. Es va substituir la raó pel sentiment, la imaginació, la vivència i l´enyorança. Cada individu tenia llibertat per donar la seua pròpia interpretació sobre la existència ja que el més important va ser el jo. Beethoven és un clar exemple ja que era un creador lliure. L´art va ser un factor important per al coneixement de l´home, tant que es deia que els artistes podien transmitir coses que els filòsofs no. El poeta alemany Schiller va seguir les explicacions de Kant i va dir que l´home és lliure quan juga perquè així està fent les seues pròpies lleis, deia que l´art ens apropava més a la inefabilitat, alguns varen comparar als artistes amb Déu. L´artista tenia força imaginativa de creació del món, podia enderrocar la diferència entre somni i realitat. Novalis, un dels joves genis, va escriure una obra titulada Heinrich von Ofterdingen. Els romàntics s´interessaven pels aspectes obscurs de la existència. Els romàntics eren estudiants amb una mentalitat antiburguesa i la política era la seua enemiga, la primera generació va viure pel 1800 i varen ser anomenats la primera insurrecció juvenil d´Europa. Wergeland va ser un romàntic amb afició cap a la Il·lustració, però també amb rasgos romàntics, l´enamorament romàntic. Va haver un llibre molt famós a questa època, Els sufriments del jove Werther, però no va ser per a bé, després de la seua publicació els suïcidis per amor varen augmentar deliberadament. Aquesta època també va estar caracteritzada per l´enyorança de la natura i la seua mística, és una reacció contra l´univers mecànic de la Il·lustració, és un renaixement de l´antiga consciència còsmica, o siga, la natura es considerà una unitat, una ànima universal, un esperit universal. Una figura molt important va ser Schelling (1775-1854) que va intentar enderrocar la diferència entre l´esperit i la matèria, tot l´englobava un esperit estructurador. Schelling va veure el mateix esperit en la natura que a l´home, eren expressions amb un mateix origen. Un filòsof molt important va ser Herder (1744-1803), ell veia la història com un procés, tota època històrica té el seu propi valor, cada poble té la seua ànima particular. El Romanticisme va contribuir a reforçar els sentiments d´identitat de les nacions. Hi ha dos conceptes coneguts com "Romanticisme", el Romanticisme universal caracteritzat per la natura, l´ànima universal i l´art i el Romanticisme nacional que es caracteritzava per estudiar la cultura popular en general. La relació entre els dos és la característica de veure organismes vius a la història, a l´art, etc. Herder anomenà a la literatura com llengua materna dels pobles. El conte fou la forma artística preferida dels romàntics, ja que proporcionava a l´escritor jugar amb la seua força creativa. De vegades l´autor interferia al seu conte per recordar que era un conte, mai res de la realitat i a aquest trencament d´il·lusió se li anomenà ironia romàntica.


Comentarios

Entradas populares de este blog

DARWIN (30) Quan Hilde s´alçà va estar reflexionant sobre la societat en la que Marx estava envoltat i li va paréixer molt injusta. - Sofía i Alberto es trobaven a la cabanya quan van picar la porta. Era Noé, portant un full amb tots els animals que es salvaren i se´l va donar a Sofía. Quan Alberto i Sofía la van desplegar era una explicació feta pel Major. - KARL MARX Karl Marx li va voler dedicar el seu exemple de "El capital" a Darwin, però ell no va accedir. Quan Marx va morir, Engels va dir públicament que el seu amic Marx va descobrir les lleis del desenvolupament històric de la humanitat . NATURALISME Va començar a meitats del segle XIX i va acabar casi al segle actual. El naturalisme no accepta altra realitat que la natura i el món perceptible, l´home és part de la natura, un investigador naturalista es basarà només en fets donats per la pròpia natura. Les paraules que caracteritzaven aquesta època varen ser: natura, ambient, històri
WALTER BENJAMIN (27) Ricard, el pare de Marc, intenta tornar a la família com si res haguera passat i pareix que l´únic que s´adona d´allò és Marc. Després de tindre una baralla amb ell, Ricard decidix anar-se´n, però Marc se´l prohibix perquè vol el millor per al seu germà. Després de la mort de Coralina cap omplir els buits i com director ix Eugeni. Gabriel, Gabi, és el nou professor de castellà, el qual pareix no adaptar-se molt bé a l´actualitat i es fixa molt en Elisenda. Com nova professora d´història tenen a Silvana. Silvana és una professora creativa com Merlí i ja el primer dia arriba amb tot i es gita amb Merlí. Gina s´assabenta de l´engany de Merlí i talla amb ell. Entre Tània i Pol les coses van molt bé, tant que comencen a desenvolupar una relació romàntica entre ells. Pol té tants problemes de diners a sa casa que decidix endinsar-se al món de la droga i parla amb Joan perquè uns amics seus li ajuden a entrar al negoci. Joan té una relació amb Oksana,
DEMÓCRITO (5) A aquest capítol Sofía comença a formar una estratègia per descobrir quí és el filòsof o filòsofa que li lleva les lleçons. Aquell dia descobrix una noteta amb la pregunta: Per què el LEGO és el joguet més genial del món? Sofía per pensar millor es posà a jugar amb els seus LEGOs de fa temps i comença a obtindre resultats com: no es trenca, no s´embruta, pots construir tot tipus de coses,... Al dia següent es troba altre sobre groc amb més lleçons. Sofía després de llegir la lleçó es va preguntar si realment existirien els àtoms del alma. - " La teoria atòmica ". Demòcrit pensava que tot a la natura no podia canviar com tal, creia que totes les coses estaven formades per peçes menudes i inalterables, ell les cridava "àtoms". Els àtoms eren diferents entre sí i poden ser utilitzats en altre cos. Així, la natura està composta per àtoms que es junten i es tornen a separar. La ciència ha determinat que els àtoms poden dividir-se en partícules e